Popular Tags:

Tot ce trebuie să știi despre marketing prin conținut

Lumea virtuală în care se folosesc tehnicile de marketing online are nevoie întotdeauna de conținut de calitate. Acesta va atrage și apropia sau respinge definitiv clienții potențiali. Pe lângă textul propriu-zis al paginilor unui site, este util ca acesta să conțină o secțiune de blog în care conținutul să fie cât mai prietenos.

Cum faci rost de conținut atractiv?

  • Intervievezi experți în industrie pentru a obține conținut ușor de distribuit.

Cea mai ușoară metodă de a obține conținut valoros, care să intereseze utilizatorii și să fie share-uit pe rețelele de socializare – mergi la experți. Ei îți pot oferi genul de conținut pentru care utilizatorii să dea un share și pentru alții. Crearea unui conținut de calitate este cea mai simplă metodă de a atrage clienții și a pune valoare pe brandul tău.

De asemenea, pentru ca articolele firmei să aducă oameni ca potențiali clienți este bine ca persoana care se ocupă de marketing să aducă mai mult trafic spre website. Pentru a face asta, un site trebuie să fie optimizat din punct de vedere SEO. Astfel cei care vin să citească articolele se pot transforma ușor în clienți sau viitori clienți.

De exemplu, în domeniul fashion sau SEO, un creator de conținut poate face rost gratis de articole intervievând oameni importanți din industrie. Aceștia pot oferi sfaturi, idei, trucuri care vor fi apreciate de vizitatorii site-ului. De obicei, ei răspund pozitiv cererilor de acest gen deoarece își fac reclamă în mod gratuit și astfel își sporesc notorietatea în domeniu. Cele două părți au doar de câștigat din această mică idee de colaborare. Orice domeniu are oameni cu care poți colabora și de la care poți afla lucruri interesante, dar mai ales ei te pot ajuta să aduci oameni pe site.

  • Aflarea datelor de contact

Deși vin utilizatori pe site, este nevoie de mai mult de atât. Orice webmaster are nevoie de date de contact de la orice vizitator. Oamenii nu își oferă datele de contact, nici măcar adresa de email, dacă nu primesc nimic în schimb. De aceea, pentru a-i “păcăli” să își lase datele va trebui să le oferi ceva la schimb.

De exemplu, le poți oferi un raport pe tema care îi interesează.

Dacă vizitatorii caută pe Google informații despre “marketing digital” le poți oferi un raport legat de noile tehnici de marketing digital din anul curent și astfel le vei afla numele și adresa de email.

  • Analiza concurenței

O altă idee de a face rost de conținut atrăgător este să analizezi ce postează concurența și să le oferi vizitatorilor tăi un conținut similar ca tehnică de redactare și calitate. De asemenea, dacă ai multe articole pe blog le poți folosi pe cele mai vechi sau le poți actualiza sau îmbogăți. Cei care urmăresc blogul vor aprecia eforturile de a le oferi conținut de calitate în mod permanent.

Marketingul prin conținut este o tehnică utilă de a atrage vizitatori care se pot transforma rapid în clienți, ceea ce nu înseamnă nimic mai putin decât vânzări, adică venituri pentru webmaster. Cea mai bună tehnică de marketing este actualizarea metodelor în permanență.

Online marketing pentru afacerea ta

Online marketing-ul este un aspect extrem de important atunci când vorbim despre firme care își comercializează produsele sau serviciile online și la o scară largă. Expunerea online este cuvântul cheie care poate mări de mai multe ori vânzările unei firme, asta dacă totul este făcut cum trebuie. Pentru a crea o strategie de marketing eficientă trebuie urmați câțiva pași importanți care cer maximum de atenție.

Care sunt cele 4 direcții când vine vorba de online marketing?

  • Social media
  • Viralitate
  • Conținut

Social media

Doar în 2016 în țara noastră au fost investiți 65 milioane de euro în marketingul digital pentru Facebook și Google. Deși există mai multe rețele sociale acestea două au importanța cea mai mare. Realitatea este că sunt eficiente, dar extrem de scumpe pentru afacerile de dimensiuni mici.

Pentru a se promova mai ieftin, o alternativă este rețeaua Instagram care doar în țara noastră are 418.000 de utilizatori care sunt de fapt potențiali cumpărători. Pentru șanse cât mai mari de vânzări este bine ca ținta promovării online să fie categoria de vârstă 16-24 ani de sex feminin, dar și cea de 25-45/50 ani. De asemenea, bărbații mai tineri de 24 ani sunt și ei potențiali clienți.

Viralitate

Pentru ca informația să ajungă la potențiali clienți este bine ca firmele să creeze anunțuri plătite realizate în mod corect. De exemplu, pe Facebook nu Boost post este butonul care are cele mai mari șanse de vânzări, ci crearea unui anunț direct din Ads Manager.

De altfel, pe Facebook mai există un tip de promovare de tip carusel pentru a spune o poveste despre orice produs sau serviciu. Această opțiune oferă posibilitatea de a atașa mai multe poze sau video-uri la aceeași reclamă. Cel puțin în domeniul comerțului acest tip de anunț funcționează ca prin farmec.

Pentru a crea un ad de succes va trebui să folosim 4-5 slide-uri bine alese, alături de care să postăm o poveste în text. Fiecare imagine și cuvânt trebuie alese cu grijă pentru că de ele depinde succesul sau eșecul ad-ului de tip carusel.

Conținut

Dintre toate metodele de promovare online, conținutul este varianta clasică și simplă care încă funcționează. Cel mai simplu mod de a te face cunoscut este să răspunzi întrebărilor postate pe forumuri și așa îți vei construi autoritatea și faima.

Firmele americane folosesc acest truc răspunzând întrebărilor de pe forumuri extrem de apreciate și populare cum ar fi Quora. Deși nu ne comparăm cu firmele americane, trucurile lor ne pot ajuta și pe noi. Astfel oamenii pot ajunge mai repede pe profilul firmei și pot avea o impresie mai bună despre firmă și produsele sale.

Promovarea online este mult mai eficientă decât metodele tradiționale de promovare a unei firmei și a produselor/serviciilor sale, de aceea firmele trebuie să folosească tehnologia în avantajul lor.

5 sfaturi de urmat pentru un designer începător

Orice designer care se află la început de drum se poate simți copleșit de mulțimea de informații disponibilă online. Deși pare descumpănitor, totul se poate învăța și un designer are nevoie de foarte mare răbdare deoarece procesul de învățare este continuu. Lucrurile din domeniul designului se modifică în permanență, iar un designer trebuie să fie la curent și să se perfecționeze, altfel munca lui se va devaloriza.

Totuși începuturile muncii de designer nu sunt ușoare, de aceea am pregătit 5 sfaturi pentru orice designer care dorește să intre într-un domeniu extrem de competitiv.

5 sfaturi pentru un designer începător

1. Trebuie să știi cum să începi

Înainte de a deveni designer va trebui să îți alegi paleta de culori înainte de orice altceva. Orice design poate deveni de succes sau un eșec datorită culorilor folosite. Acestea nu pot fi alese la întâmplare deoarece ele pot influența starea de spirit a celui care privește designul. Este bine ca designerul să aleagă culori care se potrivesc una lângă cealaltă. Dacă nu știi cum să faci asta, poți folosi o paletă de culori disponibilă online. Un tool care te poate ajuta este ColourLovers care îți oferă o paletă de culori unde poți să dai copy paste codului hexa și apoi să folosești acea culoare în Photoshop.

2. Alege fonturile potrivite

Oricât ți-ar plăcea să se joci cu fonturile, nu alege mai mult de două pentru designul tău deoarece vei aglomera imaginea și va arăta inestetic. Dacă ai ales două fonturi diferite pune unul in header și pe celălalt în restul designului. Astfel vei crea un design modern, de calitate și echilibrat.

3. Evită design-urile aglomerate

Dacă vei pune mai multe lucruri într-un design riști să creezi o impresie de aglomerat și delăsător. Lasă spații nefolosite din când în când pentru a crea impresia de aerisit și modern. Va trebui să reții că în design grafic minimalismul dă cel mai bine. Principiul puțin și bun încă funcționează și îți va îmbunătăți orice design creat.

4. Nu te teme de contraste

Folosirea unor contraste în design vor scoate în evidență elementele importante. Uneori o idee bună este oferită chiar de o opoziție, chiar dacă vorbim de design, și nu de conținut. Poți face acest lucru folosind culori, fonturi sau chiar o spațiere între elementele folosite și te vei bucura de un design modern și apreciat de ceilalți. Contrastul cel mai bun este obținut din utilizarea culorilor diferite și poți afla care sunt cele mai diferite cupluri de culori folosind color-wheel-ul din Adobe.

5. Fii ordonat când creezi

Nu uita să fii ordonat când creezi ceva nou. Va trebui să aliniezi obiectele și textele cât mai bine și frumos posibil. Nu pune un element peste altul decât dacă faci asta cu un rost. Uneori suprapunerea dă un efect interesant, dar de cele mai multe ori încarcă designul. De asemenea, poți insera linii între textele scrise pentru a crea secțiuni diferite de design. Fiecare secțiune va căpăta independența sa și va ieși în evidență față de celelalte. Acest sfat este extrem de util când vine vorba de design pentru reclame sau unele postări informative. Este bine ca fiecare design grafic pe care îl creezi să fie unul ordonat, fluent, nu confuz și neglijent. Cei care îl vor privi vor aprecia asta și vor înțelege că este modern și de calitate.

Joburile în domeniul designului sunt din ce în ce mai dorite de către cei care vor să intre în industria IT sau care vor să își schimbe profesia. Deși în general designul cere multă creativitate, mai sunt necesare câteva competențe cheie cum ar fi:

  • tipografia – literele sunt importante până și în design deoarece acestea au nevoie să fie printate de cele mai multe ori.
  • software – trebuie să înveți repede să folosești un software nou care îți poate ușura munca.
  • comunicare -pentru a primi și îndeplini anumite taskuri la timp va trebui să știi să vorbești, să ceri mai multe informații, să înțelegi explicațiile și terminologia specifică domeniului pentru care vei activa.
  • răbdare – deși nu te-ai aștepta, pentru a deveni un designer strălucit va trebui să ai destulă răbdare pentru a lucra la cele mai mici detalii și retușuri. Pot apărea tensiuni între cel care prestează și clientul, dar va trebui să le tratezi cu atenție.